motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 19. května 2018

V zámku a podzámčí ...

Poslední dobou se toulám většinou v lese, v polích a u řek.
Před pár dny jsem se rozhodla pro změnu,
zatoužila jsem vidět rozkvetlé rhododendrony v zámecké zahradě.
A tak jsem se vydala, navzdory předpovědi pro propršené dny,
k zámku nejbližšímu- do Náměště nad Oslavou.
Proběhla jsem náměstím a šla už pak zase jenom sama,
ale myslela jsem i na vás,
tak pojďte a můžete mít výlet jako já...


Přešla jsem přes unikátní obloukový most s barokními sochami,
most, který je naším moravským Karlovým a
který je krom zámku, nejtypičtějším znakem města...



Zamávala jsem kačenám na řece Oslavě a čápům na nejvyšším komíně
a vydala se zalitou cestou vzhůru k zámku.



A tam jsem si zahrála na zámeckou paní,
která se šikovně vyhnula všem, kteří se předzámčím jen mihli...





Nechtěla jsem vůbec dovnitř,
procházela jsem se ztichlou zahradou a vychutnávala ticho, klid a jarní barvy...



Celá zahrada byla předpisově vysekána, až na jedno místo,
kus, který tu byl ponechán,


 pro zámeckou paní,
pro mě, pro všechny, co milují kopretiny, stejně jako já ...



Je libo posedět po staletými lípami?




Nebo obdivovat krásu kaštanů, které jsou jako orchideje ?



Musela jsem i blíž nakouknout,
tam, kde mým snem bylo vždycky provádět,
nebo se aspoň vdávat...




Ani jedno se mi bohužel nesplnilo,
ale pro dnešek to vyšlo,
chtěla jsem být sama na zámku
a to se mi podařilo...
Navíc oproti poslední návštěvě před dvěma roky,
na mě čekal bonus opravené fasády
a pohled tedy hodný pro zámeckou paní...


Nakonec i počasí při mně zase stálo
a dominanta města se mi ukázala v dokonalém obraze...


Není nad to si občas naplánovat, třeba jen na pár chvil, výlet tam,
kde už jste byli mockrát,
může se stát, že když si budete přát,
bude vás tam čekat překvapení,
nebo zcela určitě uvidíte vše jinak než kdykoliv předtím...


Tak ať všechny další dny jsou milým překvapením ...




18 komentářů:

  1. Hani, fotky jsou opravdu jako z pohádky! Úžasná romantika ☺ A to, že jsi tam byla sama, to tomu přidalo punc na kráse :)
    Přeji ti krásně dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,mám moc radost, že jsem se výletem trefila.
      Měj se pohádkově i v dalším týdnu.

      Vymazat
  2. To toulání se sama a být jen se sebou je opravdu skvělá věc. Zámek i zahrada jsou krásné. Myslím, že tam jsem jednou byla ;-) Hezké dny Hani, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, přesně stejný pocit jsem tam měla já, jako doma ;-).
      Taky se měj fajn a zase se někdy stav...

      Vymazat
  3. Hani, krásná procházka krásným místem. Ta oprava zámku se povedla, ale mně se líbil i před rekonstrukcí. Mám ráda budovy, na kterých je znát zub času, ale chápu, že pokud to jde, je oprava nutná pro zachování památek dalším generacím. Hezké fotky.
    Přeji příjemnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já si to uvědomila až vlastně doma,že je opravený.Já tam vnímala jiné vjemy, než novou omítku...
      Děkuji moc za fajn řádky, pohodový nový týden.

      Vymazat
  4. Ráda jsem s Tebou šla. Ne do všech míst se člověk dostane, tak toto je moc prima. Fotky jsou moc hezké, takže jsem se spolu s Tebou cítila zámeckou paní.
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám radost,že jsem udělala zámeckou paní i z tebe
      Měj se moc hezky i v dalších dnech.

      Vymazat
  5. Díky za krásný výlet - opět místo, kde jsem ještě nebyla. A kde mi se mi určitě líbílo.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni,jsem ráda, že jsem tě potěšila.Hezké dny i k vám

      Vymazat
  6. Hani to jsou pohádkové fotky..Moc děkuji za úžasnou procházku s Tebou.
    A mé milované kopretinky ❤❤❤. Ač mne bolí snad každičký sval mého těla ( náročný víkend 😊), ráda jsem se s tebou prošla a nadhery do sytosti užila.
    Posílám mnoho pozdravů,paa ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, mám radost, že jsi se mnou u nás prošla.Tak ať bolavé svaly brzy povolí.
      Posílám hodně pozdravení do dalších dní i k vám.

      Vymazat
  7. Haničko, moc děkuji! Není to tak dávno, co jsem tam byla poprvé, co jsem si tohle místo do srdce uložila. Žasnu nad tou proměnou - já tam byla, když se jaro dalo jen tušit... Ale i tak moc ráda vzpomínám!
    Přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když jsem tudy procházela, vzpomněla jsem si na to ;-).Jsem moc ráda, že jsem i tebe potěšila.
      Hezké májové dny i k vám.

      Vymazat
  8. Haničko, krásná procházka po místech,která jsem nikdy nenavštívila. Snad někdy uvidím a poznám.
    Měj hezké dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, jsem moc ráda, že jsi se mnou šla a že se ti líbilo být zámeckou paní stejně jako mě.
      Měj se moc hezky.

      Vymazat
  9. Díky za nádhernou prohlídku místa, kde jsem zatím nikdy nebyl.
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já moc děkuji za doprovod, jsem ráda, že jsem potěšila. Moc pozdravů do východních Čech.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...