motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 31. května 2020

Když kvetou ...

Dneska vás vezmu zase raním vlakem,
popojedeme jen pár stanic,
zvu vás cestou mezi poli,
v tichu starých stromů...
Vysnila jsem si slunce a taky hodně kytek,
dokonalou zelenou,
vnímat zase jen ticho 
a hlavně konečně si zase užít volně se nadechnout...


Pár cílů jsem v hlavě měla,
chtěla jsem porovnat jednu louku letos
a vloni,
ale bylo pro mě zřejmě zase nachystáno překvapení mnohem víc.
Tak pojďte, kdo chcete, právě vyrážíme...




Od nádraží jsem vystoupala k pastvinám plných kytek
a vydala jsem starými jabloňovými alejemi směrem k alejím,
které jsou v těchto místech už zdaleka vidět...



Tihle úžasní kaštanoví strážci pamatují ještě naše prababičky,
ale snaží se, odolávají
a v tuhle dobu pod nimi jít, bylo pro mě za odměnu.





Obrovské svícny květů, jsem zaznamenala na desítky obrázků,
nešlo se od nich odtrhnout.





Všimli jste si, jak dokonalé tyhle květy jsou?
Připomínají mně malinké orchideje...




Uvědomila jsem si, že jsem v těchto alejích bývávala pravidelně,
ale vždycky jenom na podzim,
kdy jsme si sem pod ně jezdili pro hnědé poklady...



O to větší radost jsem měla,
že mě tentokrat napadlo tudy volit svoji další cestu.
Tak a pak jenom poslední pohled
a už jsem mířila k hlavnímu cíli...


Vloni jsem objevila tuhle louku,
snad nejhezčí, co jsem kdy viděla.


Tak si sedněte se mnou, na chvíli,
opatrně, abychom tu křehkou krásu hlavně neponičili
a dávejte pozor, ať nesedáte mravencům do dálnice, stejně jako já...


Pro mě nejhezčí kytka co znám.
Je tak jednoduchá a přesto dokonalá.
Má, nemá, má...


Vybrala jsem pravý okamžik, den, 
kdy bylo skoro léto
a o to větší radost jsem měla.
Kdybych ten den už nic jiného neviděla,
byla bych spokojená,
Tuhle bílou záplavu vidět, potěšit se
a spokojená pokračovat.
Ale ještě jsem si vymyslela jednu speciální cestičku
do úplného cíle...


Stačilo najít tu správnou odbočku z kolejí 
a vystoupat vysoko nad ně,
až tam, kde je vidět za horizont


a spěchající vlak je možno kontrolovat shora...
 
 

A to jsem netušila, že mě i tady, vysoko,
 ještě jedna kvetoucí krása čekala.



Ve slunci, vysoko-
stovky těchto růžových smolničkových krásek ...
 

Tak jsem se ještě tady potěšila touhle záplavou ve slunci,
pohlazením na cestičce jen pro ty,
co ji trefí přesně...




Pak už zbývalo jen sestoupit dolů k řece
a celou dokonalou cestu završit tímto pohledem na zámek,
co je mým srdcovým...



A tak zbývá na konci jen ještě poděkovat vám všem,
že jste mě doprovodili,
že jste měli chuť dojít zase až do cíle téhle dokonale kvetoucí cesty spolu se mnou.


Nezáleží na tom, jak dlouho a rychle jdeš,
ale na tom, že i když se zastavíš,
zase máš vůli pokračovat dál...



16 komentářů:

  1. Hanko, procházky s tebou mne nepřestávají bavit a jsem ráda, že se můžu toulat s tebou. I dnešní toulání bylo moc pěkné - ráda jsem obdivovala kvetoucí kaštany, kopretinovou louku i smolničky podél pěšinky.
    Měj se krásně a díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, jsi milá. To já jsem ráda, že máš pravidelně chuť mě doprovodit. Budu se snažit, aby tomu tak bylo dál.
      Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Mě kaštany připomínají rozžaté svíce. Smolničku jsem nikdy ve volné přírodě neviděla. Mám jednu na zahrádce, ale nedaří se mi ji namnožit. Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš, jsou to obrovské svíce. Bylo dokonalé pod tou záplavou procházet. A ke smolničkám? Asi je to nakonec dobře, že nekteré kytky odvolávají nasim přáním narostou jen tam, kde chtějí ony. Všechno ma svůj důvod a svoje místo. Jsem tak ráda, že jsem ti to misto mohla ukázat.
      Hezké dny i k vám.

      Vymazat
  3. Ahoj, tvoje procházka mi úplně vyrazila dech, jak krásná byla. Ta příroda je prostě nejhezčí...Mimochodem, já mám taky kaštany moc ráda. U nás v Příbrami je jedna kaštanová alej celkem v centru města a u ní je i škola, kde pracuji. Když jsem byla malá, tak jsme tou alejí hodně chodili a vždy jsem říkala, že bych chtěla učit právě v této škole, protože bych byla hned u těch kaštanů. Jsem ráda, že mi to před deseti lety vyšlo a přiznám se, že si pořád užívám ten pohled na stromy, když vyjdu z té naší budovy:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani.Moc děkuji za zastavení u mě a ještě krasny komentář. Ja porad říkám, že některé i nevyřčené sny se plní, když se proste stát mají...
      Přeji jen samé hezké cesty v životě,
      nejen kaštanovou alejí ...

      Vymazat
  4. Kopretiny, smolničky, nádherné nebe a stromy a ještě zámek a ten úžasný most - Haničko, to je hodně velká porce krásy!
    Děkuji a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko milá, moc děkuji za tvůj další doprovod na mé rozkvetlé cestě. Opatruj se a užívej další jarní dny.

      Vymazat
  5. Haničko, krásná zastavení v která nabízí jarní příroda. Okolo smolniček procházím cestou na chatičku, ale kvetoucí louku plnou kopretin jsem již neviděla dávno. Pokochala jsem se. Děkuji ti, žes mne vzala s sebou. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, to já ti děkuji, že jsi šla se mnou. Preji ti jen samé hezké dny a pohodové cesty...

      Vymazat
  6. Krásná procházka plná pohody)))
    Díky... to teď všichni potřebujeme.
    Hezký víkend Haničko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem ráda, že se ti se mnou zase fajnově pochodovalo. Taky se měj co nejlépe.

      Vymazat
  7. Haninko moc ráda jsem tě dopravodila, vždyť s Tebou se tak nádherně prochází. Ale promiň...já si ještě chvíli zdržím u těch kopretinek.. já je tak miluji. 💙 A ten most..aaaach.. kochám se kochám. Že srdíčka ti moc děkuji a objímám. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, já věděla, že se taky se mnou projdeš. Tak děkuju za doprovod a příště s tebou zas počítám:o).
      Měj se moc a moc fajn.

      Vymazat
  8. Říká se tomu přidaná hodnota. Někdo dá desítky fotek a nic. Někdo dá pár fotek a je to tam.
    Kus srdce, kus obdivu, kus lásky, kus vytříbeného vkusu, kus pokory a bez celofánu je to božská kytice emocí.
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...