motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

úterý 11. února 2020

Srdcové město ...

Všichni ti, kdo ke mně chodíte pravidelně víte,
že mám svoje srdcová místa,
místa, daleko od lidí, od ruchu aut,
na čerstvém vzduchu tady můžete hodiny a hodiny klidně nehnutě sedět,
nebo vnímat obrazy krásy přírody,
co jsou na dosah všem, co se dokáží zastavit
a jen v klidu vnímat...



Myslela jsem, že takto mi může být jen v přírodě,
ale zjistila jsem,  
že je možná i jedno město,
které je pro mě asi víc, než jen městem plným lidí,
výjimečných domů
a kamenných uliček, které jsou mi blízké
a to nejen díky tomu,
že je i tady srdce kam se podívám...


Vezmu vás všechny, kteří o to budete stát znovu,
 na procházku starou Třebíčí...

 

Za poslední dobu jsem tudy procházela několikrát
a přesto jsem tady vždycky našla obrazy, 
které byly pro mě nové,
které pohladily,
které jsem ale zcela jistě viděla poprvé a zase v pravý čas...



Možná je to proto,
že sem vždycky jezdím v době, kdy chci pohladit u srdce,
jezdím sem vlastně už asi na jistotu...




Že právě tady jako v jediném městě,
 mám šanci srovnat myšlenky v hlavě,
vnímat jen tyhle staré dokonalé stavby, 
co mě nikdy nepřestanou uchvacovat,
nepřemýšlet příliš nad minulostí
a spíš vnímat přítomnost...




 Možná je to taky právě vzhledem k největšímu počtu kamenných srdcí,
která už asi navždycky budou se mnou spjatá,
která i tady s železnou pravidelností lemují každou moji procházku zdejšími uličkami.


 
Uvědomila jsem si, že je mi tady tak nějak dobře na duši i na srdci,
asi jako v jediném městě, které jsem kdy poznala,
přitom jsem tady nikdy, nikdy? nebydlela... 
 


Nevím moc dobře, proč mě to sem táhne víc a víc,
snad pro ta srdce,
snad asi proto,
že jsem právě tady první moje kamenné srdce uviděla
a začala je vnímat jako znamení pro sebe...



Možná taky proto,
že tohle město bude navždycky spojeno s prvním setkáním s výjimečnou Katkou,
která mě postupem času přiměla k jinému pohledu na spoustu věcí 
a vděčím jí za mnohé...





 Možná taky proto,
že tohle město je i místem.,
kde jsem našla po letech opět svoji spřízněnou duši,
srdcovou kamarádku, která se mi na pár let v životě jaksi ztratila,
aby možná v čase, který bude pro mě nejtěžší,
jsme se po letech právě v Třebíči zase našly...




Možná právě proto všechno,
tohle město bylo také automatickou volbou pro výlet a setkání
s další mojí spřízněnou duší,
která zná moje nejniternější přání a moje pocity,
která ví a chápe už i význam kamenných srdcí podél mých cest...


Ví, že i kamenné srdce může zahřát na pohled
a to v dlani dokonce i u srdce...
 

Že i tady existují místa se zvláštní atmosférou,
co zahřejí v pravý okamžik i uprostřed zimy...




A že výjimečný dárek, co je možné nečekaně pořídit jen tady,
je pro mě tím nejvzácnějším na světě,
stačí když ho sevřu v dlani
a on zahřeje bezpečně zase srdce moje...


Třebíč se stala zkrátka pro mě městem srdcovým,
městem, kde mi bylo vždycky skvěle...




Je to pro mě místo výjimečných setkání,


výjimečných procházek,


výjimečných znamení,


výjimečných obrazů,


a výjimečných okamžiků
která se mi zapíšou navždycky a hluboko do srdce...


A co vy?
Máte takové město mimo rodné místo,
město, které se do vašeho srdce zapsalo napořád?

Nesejde odkud jsme,
důležité je, kým jsme se právě v tomto místě rozhodli stát...




14 komentářů:

  1. Hani, v Třebíči jsme loni strávili na podzim prodloužený víkend. V krásném malém penzionu na kraji Židovského města... Moc se nám líbilo tam i na výletě k (tvé :)) Oslavě a náramně jsme si to tam užili. Však si četla u mne na blogu... Tak díky za přivolání vzpomínek na loňský vydařený víkend v krásném městě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, jsem moc ráda,cze jsem tu vrátila všechny vzpomínky na tahle místa vloni.
      Měj se hezky a pohodové další dny v roce letošním.

      Vymazat
  2. Ahoj,
    já jsem byla v Třebíči minulý rok hned dvakrát a musím říct, že mě to město nadchlo. Pořád na ty dvě návštěvy vzpomínám, hlavně na židovské město. To místo má takový magický nádech:-)
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám v děkuji za návštěvu a na vzpomínky na tohle město.
      Přeji jen samé dny, co stojí za to si zapamatovat.

      Vymazat
  3. Haničko, Třebíč jsem poznala hned podle první fotky. Rozumím, vždycky se tam moc ráda vrátím, je to město s velmi zajímavou a neopakovatelnou atmosférou.
    Přemýšlím nad tvou otázkou - první mi padla na mysli Litomyšl a pak asi chorvatská Rovinj, určitě Florencie a Siena a ... ještě by se jich pár našlo :o)
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem ráda, že Třebíč potěšila i tebe. Děkuji i za tvoje srdcová města. Stojí určitě za to si nějaké v životě najít. Přeji jen samé šťastné únorové dny.

      Vymazat
  4. Hani,
    naprosto Ti rozumím a vím o čem píšeš !
    Já to takhle mám od prvního okamžiku s Novým Městem nad Metují ❤
    Naprosto jsem mu před 10 lety propadla !
    Při každé návštěvě se tetelím blahem a dokázala bych si představit v něm i žít.
    Tvojí milovanou Třebíč jsem ještě nikdy nenavštívila :-(
    Měj se moc krásně !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, je fajn, když člověk takové město najde. Moc ti přeji, ať v Novém Městě vždy najdeš přesně to, co hledáš a potřebuješ. Měj se hezky, ať to ale bude kdekoliv.

      Vymazat
  5. Každý z nás máme to své srdíčkové místo, město. A tvá Třebíč je tak nádherná. A já si píši do svého cestovatelského deníčku.. další místo k navštívení 😊.
    Moc děkuji za tak kouzelnou procházku. Haninko přeji Ti nádherné dny. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, určitě stojí za to si sem zajet i přes půl republiky.
      Mám radost, že jsem tě mohla provést. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  6. Hani, to je zase podívaná. Nádhera. Nikdy jsem v Třebíči nebyla a koukám, je tam krásně. Nedivím se, že se tam ráda vracíš a ještě, když máš na toulání městem skvělou kamarádku.
    Já se ráda vracím do Č. Krumlova, tam je tolik kouzelných uliček a zákoutí ...
    Měj hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, no to si budeš muset na svých cestách udělat asi zajížďku. Tyhle židovské uličky i v mnohém Krumlov připomínají.
      Jen mají navíc jeden obrovský bonus, ve všední dny se tudy procházím většinou úplně sama...

      Vymazat
  7. Anonymní16 února

    Toužím, stále toužím, už dost let toužím, tak i tam jednou se budu procházet. Přijde mi Třebíč úžasná, byť jsem tam vždycky prozatím projížděla jen autem. Ani si neumíte představit, jak mne baví pocházet se s vámi. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Iwko, jednou to vyjde,vím to...
      Moc děkuji za chuť se toulat se mnou a milé řádky mi tu nechávat.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...