Události posledních dní mě zavedly mezi pacienty, zdravotnická zařízení
a čekající v čekárnách...
Naštěstí nešlo o žádné drama, ale člověk si pak všímá věcí, které by jinak neviděl,
spoustu věcí vnímá jinak, asi terapie lékařskými čekárnami...
A tak i mě, to přimělo napsat tuhle úvahu, o lidech co spěchají a život přežijí, ne prožijí...
Myslím si, že není lepší ukázka toho, jaký člověk je a chová se k jiným,
než ve frontě, kdekoliv, třeba v čekárně u lékaře...
Vlastně mě pobavilo, co jsou lidé ochotni udělat proto, aby "ušetřili" 10 minut času tím,
že si vyhádají třeba přednostní ošetření, rozzlobí dalších deset lidí,
navíc když zaručeně další dvě hodiny stráví s výsledky o patro níž.
navíc když zaručeně další dvě hodiny stráví s výsledky o patro níž.
Nikde jinde lidé víc nespěchají, než ve frontě, na cokoliv
a stávají se bezcitní, sebestřední, jen já, já, já ...
Docela to nechápu, denně přicházím do styku s lidmi,
od svého okolí často slýchám, že by to nedělali.
Vím, že každý den není posvícení, ale protože jinak než s lidmi a pro ně,
jsem v životě nepracovala,
jsem v životě nepracovala,
tak si myslím, že to určitě není práce pro každého.
Mrzí mě, když prodavačku v obchodě jenom přítomnost kohokoliv obtěžuje,
když sestřička u lékaře bere lidi jako kusy...
Když pokladní, která je nová, je nucena vyslechnout třikrát po sobě,
že když to neumí, ať tam nesedí...
že když to neumí, ať tam nesedí...
Práce s lidmi a pro ně je těžká, rozhodně není pro každého právě proto,
jak rychlá je doba a jak spěchající a zamračení jsou lidé...
A stačí tak málo, povznést se nad to, že se někdo vedle,
nebo před vámi rozčiluje kvůli tomu,
nebo před vámi rozčiluje kvůli tomu,
že bez toho už den strávený čekáním u lékaře,
nebo ve frontě u pokladny prostě stejně neurychlí,
vždyť o nic nejde, jen o chvíli v životě...
nebo ve frontě u pokladny prostě stejně neurychlí,
vždyť o nic nejde, jen o chvíli v životě...
Stačilo by třeba, aby si všichni křiklouni uvědomili, jak by bylo jim,
kdyby za tou pokladnou seděli oni a na stovky nespokojených lidí museli reagovat..
Stačilo by, aby se lidi na sebe uměli víc usmívat
kdyby za tou pokladnou seděli oni a na stovky nespokojených lidí museli reagovat..
Stačilo by, aby se lidi na sebe uměli víc usmívat
a brali tyhle hlouposti s nadhledem a nespěchali, nikam, aspoň občas...
Bylo by určitě méně stresů, úrazů, nazlobených obličejů,
pár zmrzlých srdcí by odtálo,
přibylo by víc spokojených lidiček
pár zmrzlých srdcí by odtálo,
přibylo by víc spokojených lidiček
a třeba by přibylo i pár poloprázdných čekáren u lékařů...
Hani, krásně jsi to popsala, úplně souhlasím. Mě vždycky šíleně naštve sprostý nebo bezohledný řidič za volantem. Usměvavý řidič za volantem vypadá vždycky lépe než řidič se vztyčeným prostředníčkem. ...a nemusí jít jen o řidiče :-) Měj se krásně Ivana
OdpovědětVymazatIvi,jo řidiči,to je teprve kapitola...Hold kdyby se lidi víc snažili a neřešili hlouposti...Pohodové dny.H.
VymazatJe to tak Hani, ale mnoho lidí jakoby zapomnělo, že s úsměvem jde vždy vše líp...A tak my, co úsměv dokážeme rozdávat - vždyť je úplně zadarmo - a vnímáme na životě to hezčí, jim snad občas můžeme jít příkladem. Na jejich zlobu odpovíme s úsměvem ať se tolik nemračí, že jim to nesluší :o).
OdpovědětVymazatÁla)
Alenko,přesně-s úsměvem jde všechno líp a já se tím bavím denně,přimět aspoň jednoho bubáka k úsměvu ;-).Hezké předjarní dny.H
VymazatJo, je to tak, ale ne kazdy to umi, bohuzel. Pohodove dny. M.
OdpovědětVymazatMarcelko a přesně o tom to je,kdyby lidi víc chtěli,bylo by jim i okolí líp...Děkuji za návštěvu,měj se hezky.H.
VymazatHaní, posílám k tobě zářivý úsměv, vřelé obrovitánské objetí a moře pozdravů.
OdpovědětVymazatK.
Ať jsi co nejdříve zase fit! Jiná možnost není.
VymazatK.
Kači,neboj,jsem v pořádku,děkuji.Byla jsem jen doprovod a pozorovatel ;-).Taky se měj co nejlépe,at všechny problémy a bolesti se rozplynou...H.
VymazatMilá Hani moc pravdivě jsi to popsala. Každičký den to v práci zažívám. Pokaždé jdu do práce s předsevzetím, že dnes prožiji den s úsměvem. Ale bohužel málo kdy to vyjde. A přitom i prodej jízdenky na vlak může být příjemný. Jen ty cestující to zatím nějak nechápou.A dovedou být hodně zlí a to mi pak úsměv zamrzne.Možná jsem i ve svém věku naivní, ale stále věřím že můj úsměv alespoň jednoho cestujícího potěší.A o tom ten úsměv je.
OdpovědětVymazatKrásné dny s úsměvem ti přeji.Z♥
Zdeni,tak ty taky chodíš denně s kůží na trh mezi lidi?Nooo,já vím,že to pokaždé nejde,ale já to mám jako sport,aspoň jednoho člověka denně přimět k opětování úsměvu.Častokrát tovyjde ;-).Přeju jen samé pohodové dny.H.
VymazatJe to tak, ľudia sa dnes akosi náhlia, utekajú ako o preteky a nemajú pochopenie pre tých pomalších, kritizujú, dokonca nadávajú.....ale myslím si, že ušetrený čas je takýmto aj tak zbytočný, lebo ho nemajú s kým stráviť a prichádzajú o pohodu a radosť zo života. Tak im treba!
OdpovědětVymazatPá
Každé slovo bych podepsala,přesně tak.Není kam spěchat,stejně žádný čas neušetříme...Děkuji moc za milé řádky.H.
VymazatJak pravdivá úvaha! Práce s lidmi je hodně těžká, sama nechápu, proč ji někteří dělají, když ze všeho nejvíc nesnáší právě lidi...
OdpovědětVymazatPřeji hezký den a kolem sebe jen ty správné!
Helena
Helenko,děkuji moc.Práce s lidmi vůbec není povolání,ale poslání.Je to mnohdy těžké,ale pořád mě to ještě baví ;-).H.
VymazatMilá Haničko,pracovala jsem pro lidi,vyjít vstříc každému..nadlidský úkol..ale snažila jsem se vždy zachovat se dobře,slušně.
OdpovědětVymazatK tomu se usmívat,být milá,ochotná..to byla povinnost!!
..jenže dávno již neplatí.."se slušností nejdál dojdeš"..v čekárnách,jakýchkoli frontách je to znát nejvíc..to máte svatou pravdu..
V čekárnách řvou lidé,kterým něco je???!!To snad ne!!
Sama z vlastní zkušenosti vím,že když je moc zle..tak člověk s pokorou a oddaností čeká na pomoc..na řvaní fakt není sil!!
Dnes jsem si telefonovala na termín kontroly k lékaři..na druhé straně se mi ozvalo.."no,co jeé?!Slušně jsem se představila,zeptala se zda volám správně! a požádala o datum..no to jsem si dovolila..sestřička neměla zrovna dobrou náladu.."a to jako na kdy"?!
Odpověděla jsem,že se přizpůsobím.Neochotně našla datum,doslova ho vyhrkla a práskla mi telefonem tak rychle..že jsem si ho absolutně nestačila zapamatovat,natož zapsat..Vytočila jsem číslo znovu,omluvila se a poprosila aby mi ho nadiktovala ještě jednou..nechtějte abych to slovo,které z ní vypadlo tady napsala..sestřička byla ve věku mé nejstarší dcery tipuji..seřvala mě,co si to dovoluji..no nepříjemné to bylo..já chtěla jen zopakovat termín..
Nějaké "dobrý den,nashledanou,prosím,děkuji"..
..no celkem mě to rozhodilo,věřte,že kdybych nemusela..k lékaři nejdu..vůbec bych nikoho "neobtěžovala"..
Krásné dny a příjemné lidičky kolem přeje a srdíčkově Vás zdraví Jana z chaloupky mezi kopci.
Milá Jani,přesně o tomto píšu.Vždyt by stačilo tak málo,povznést se nad hlouposti a být jen trochu slušní a ohleduplní...Život by byl světlejší.Bohužel nás válcují tyhle mini příhody,co píšete...Tak at je víc těch hezčích setkání.Mějte se hezky v chaloupce.H.
VymazatUsmívat se na druhé a být příjemná nic nestojí a zpříjemní to den. Člověk by na to měl pořád myslet...
OdpovědětVymazatPřesně,kéž by si to každý člověk denně připomněl.
VymazatStáni,děkuji moc za další návštěvu.H.
Dobrý večer Hani. Je mi 65 let a mám z té lidské negativity tady u nás smutný pocit. Málo kdy se setkám s usmevavym člověkem, bydlíme na vesnici a když jdeme na procházku s naší pejskovanou babičkou a potkáváme mladší lidi, skoro nikdo nepozdravi. Když se na někoho usmeji, tak se na me dívá jako na blázna. Lidi jsou většinou u nas asi i z toho politického bince nastvani. No snad bude líp. Jezdime do Holandska a tam vzdy naberu sily.Tam jsou lide úplně jini.Mějte se krásně. Martina z Ceskeho raje
OdpovědětVymazat.
Milá Martino,děkuji moc,že Vás náhoda zavedla na moje stránky.Děkuji moc za Vaše řádky.Moc mě mrzí,že u Vás spíš převažují negativní zážitky z lidí kolem.Moc Vám i nám všem přeju,at příjemných lidí je denně víc a nemusíme za úsměvem jezdit za hranice...
VymazatMějte se hezky.H.