motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

čtvrtek 16. listopadu 2017

Odešla legenda ...

Jsou věci, co nečekáte,
co zasáhnou jako blesk z čistého nebe,
ale bolí to moc a hluboko...
Přesně takhle to cítím teď já...

zdroj: Novinky

Byl u mých začátků s kytarou před třiceti lety,
kvůli němu jsem měla omačkané prsty do krve a slovo "akord" už nebyl divný pojem...
Všechny písničky jsem znala
 a milovala všechny chlapy, co je uměli zahrát a měli navíc "chraplák" jako ON...
Byl nevědomky součástí jedné mé životní etapy...

Je to zvláštní,
i když jsem jeho písničky neposlouchala už spoustu let,
kytara stojí zaprášená a zapomenutá někde ještě u rodičů
a zpěvník plný akordů zůstal hluboko někde ve skříni,
tak i přes to, se mi stala jedna zvláštní věc-
 Ne náhodou, jsem začala z ničeho nic na posledním toulání lesem,
zpívat po desítkách let moji nejmilejší písničku od něj-
...
Listopadový písně od léta
už slýchám
vítr ledový
přinesl je k nám.
Tak mě nečekej , 
dneska nikam nepospíchám,
listopadový písni naslouchám...

Chvíli stát a poslouchat, 
jak vítr větve čistí.
K zemi padá zlatý vodopád.
Pod nohama cinká 
to postrácené listí,
vím, že právě
zpívá listopad.
hm, hm, hm, hm, hm, hm
...

Zvláštní, že jsem ji nemohla dostat z hlavy,
že jsem ji vystřihla v tom lesním tichu celou několikrát,
zvláštní, že právě před dvěma dny,
po tolika letech...

Jsou okamžiky, noty, melodie i lidé, které prostě nezapomenete...
 Co nejdou ničím, nikým a nikdy nahradit...

... je mi smutno, MOC ...

Ale doufám, že jestli někde existuje třeba trampské nebe,
Wabi tam stojí s kytarou, nohama stírá rosu na kolejích
a už mu je jenom dobře...

https://www.youtube.com/watch?v=WsO8xOgsDrE


A já slibuju, že pohledám ten starý zpěvník,
opráším kytaru a zkusím to, jako kdysi...
A kdyby mi to nešlo,
ještě pořád mám v záloze staré desky,
kde můžu aspoň pohladit letitý podpis Wabiho jen pro mě,


 zavřít oči a vidět ho vedle sebe jako kdysi...


 

10 komentářů:

  1. Hani, krásně jsi to napsala. Také na Stáníka vzpomínám a je mi smutno. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní16 listopadu

    Haninko milá,taky je mi smutno..
    Opravdu krásně jsi to všechno napsala...jakoby ta "listopadová píseň" si ho "vzala",úplně mě mrazí...pokud je toto OSUD!
    Zrovinka v televizi běží vzpomínkové pásmo jeho písniček..a je mi smutno ještě víc.."dnes už nikam nepospíchám,listopadový písni naslouchám..."
    Pa Jana z chaloupky mezi kopci❤

    OdpovědětVymazat
  3. Před chvíli jsem vstala od televize, kde reprízovali pořad s písničkami Wabiho Daňka. Jeho písničky jsou mé mládí na táborech, u táboráků, ve vlacích i nádražních čekárnách cestou na výpravy... Měla jsem je moc ráda, i když stejně jako ty jsem je už řadu let neposlouchala. A teď jsem si u té televize ověřila, že nestárnou a pořád ještě se mi líbí

    OdpovědětVymazat
  4. děkuji za tvá slova, přesně jsi vystihla to co já dnes cítím. Bolí to, moc to bolí. Nebyla jsem dnes schopná dát dohromady slova která by zachytila, co mi běží hlavou. Sedím tu, zapálila svíčku, zabalila se do deky, poslouchám písničky a brečím. Potřebuji ten smutek ze sebe vyplavit. Ještě jednou děkuji.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mám takový třicetiletý zpěvník schovaný, jeho písničky zpívám kdykoli je slyším, patří k mému životu ... ach jo ... :-(

    OdpovědětVymazat
  6. Haničko, krásně jsi to napsala, úplně mne běžel mráz po těle při čtení tvé vzpomínky. Krásné písničky, které zůstanou v našich srdcích se budou zpívat dál. Wabi bude stále s námi.

    OdpovědětVymazat
  7. Mela jsem tu cest ho videt na narozeninach Pana Tichoty.Nevypadal zdrave,presto jsem doufala,ze tu s nami jeste bude. Chybi mi.Jen krasne bezbolestne dny. JP

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, tato informaci mi úplně unikla, čtu ji až u Tebe na blogu. Písničky Wabiho se mi také líbí, když jedu autem a hrají je, tak si je ráda zazpívám. Pokud jsem tedy v autě sama. :o)
    Moc krásně jsi napsala vzpomínku na úžasnou trampskou legendu.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
  9. DĚKUJI VŠEM, CO NA WABIHO VZPOMNĚLI SE MNOU A TŘEBA SI I PÁR JEHO PÍSNIČEK ZANOTOVALI...

    OdpovědětVymazat
  10. Haničko, i já jsem byla zaskočena. Moc smutná zpráva! Ty se tu s Wabim důstojně rozloučila.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...