motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 19. srpna 2017

Rybníková terapie ...


V poslední době jsem měla dost těžké období...
Moje nálady se střídaly vlivem věcí okolních jako aprílové počasí
 a nezabíralo téměř nic...
Dostala jsem se do fáze, kdy jsem přemýšlela i o tom,
že ani moje psaní asi není dobrá cesta...



Že všechny věci v životě dělám v poslední době asi špatně, že jdu špatnou cestou...
Měla jsem pocit, že nedokážu písmenky přenést svoje pocity správně,
že mé fotky nejsou takové, jaké obrázky jsem zachytit chtěla...


Protože ale přesně tyhle dvě činnosti byly mým motorem posledních měsíců,
zkusila jsem možná poslední možnost...
Vydala jsem se zase sama na cestu do neznáma, 
do ticha a území klidných vodních hladin...



V tom parném letním dopoledni jsem vystoupila na ztichlém vlakovém nádraží
a vydala se hledat cestu, která mě zavede jinam.
Tam, kde budu jenom já a moje snaha jít dál jinak...
Šla jsem po cestě, kde jsem nikdy nebyla a snažila se zachytit jen tuhle letní krásu kolem
a nic v hlavě neřešit...





Bylo skvělé jít úplně sama polní cestou,
vnímat jen hřejivé ranní slunce a vůni posečených polí...





Šla jsem pomalu a nasávala tu pohodu nespěchat, snažila se nic neřešit a prostě jenom být...
Šla jsem kolem spousty rybníků, které jsou rájem chatařů
a pro všechny ostatní, kteří nemají to štěstí kousek takového místa vlastnit,
to je území, kde jde načerpat obyčejnou pohodu ticha...



Sedla jsem na břeh a obdivovala neskutečný život a pohyb na vodní hladině,
který člověk může vidět, jen když se dokáže zastavit...





Viděla jsem snad stovky kaprů, když jsem pak kráčela podél břehu,
jak se snažily stejně jako já, nasát teplo z prohřáté hladiny...







A tak jsem v tom srpnovém slunečném dni stála na dosah vodního světa
a přemýšlela o tom, že mám vlastně štěstí...
Že umím tuhle přírodní krásu vnímat, možná i zachytit
a načerpat v ní energii do dalších dní,
že se prostě umím obyčejně zastavit ...





Že mi vůbec nevadí, že jsem se v tom velkém množství vodních ploch ani nevykoupala,
protože barva většiny ploch byla zelenější než zelená
a navíc se mi nechtělo s kapry o kousek jejich místa přetlačovat...





Že mi stačí prostě jen tento pohled, třeba na zrcadlení bílých mraků na vodním zrcadle ...



Že mi stačí, zastavit se takto v tom mém rychlém životě,
zkusit neřešit nic a jenom být, sama za sebe...
Protože přesně tohle mi pomáhá, tohle mám ráda, tohle jsem já a tohle chci,
abych se mohla znovu nadechnout a pokračovat dál, jak já sama budu chtít...



A jako bonus mě navíc bude hřát pocit, že třeba nakonec bude pak i někdo rád,
že díky mně uvidí tuhle krásu taky...




x

21 komentářů:

  1. Tak som prvá, ktorá ti ďakuje za tú krásu!
    Dobre si urobila. Ak nevieš, ako ďalej, čo je správne, ako reagovať na udalosti, najlepšie je byť sama so sebou v lone prírody. Dúfam, že ppmohla!
    Držím prsty a prajem vykročenie správnym smerom!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miká Danko,moooc děkuji.Nesmírně si vážím podpory.Jedno už vím,psaní a fotky jsou mým motorem...H.

      Vymazat
  2. Hani, zvolila jsi správnou cestu a já děkuji za příjemnou procházku, krásné fotky a slova, která mi v současné době hodně říkají.
    Měj se pohodově a těším se na další fotečky od Tebe.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani,to já děkuji.Za slova souznění.Jsem ráda,že jsem trošku potěšila i tebe.Moc ti přeju,ať je už jen dobře H.

      Vymazat
  3. Jsou v životě člověka okamžiky, kdy váhá, ale ty Hani volíš dobrou cestu. Cítíš, že něco v tvém životě je jinak, než by tě činilo úplně šťatnou a tam kam tě vedou tvé kroky, můžeš najít odpovědi, a to není málo. Zklidníš sama sebe a zjistíš třeba, že situace, které tě zneklidňují, nejsou zase až tolik závažné. Někdy o sobě příliš pochybujeme ...
    Přeji ti ŠŤASTNÉ DNY.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a zapomněla jsem napsat, že fotky jsou nádherné!!!

      Vymazat
    2. Milá Alenko,jsem tak moc vděčná za tvoje slova a snahu pomoci.Nesmírně si toho vážím.Děkuji za všechno a přeju taky jen samé slunečné dny.H.

      Vymazat
  4. Krásné fotky, dýchá z nich klid a pohoda:)Spousta lidí se dneska neumí zastavit a vnímat tu krásu kolem sebe, všichni někam pospíchají...Je to škoda, tolik věcí jim uniká...Taky se ráda sama procházím přírodou, jdu si sednout do parku, k řece, dívám se na odrazy ve vodě, západ slunce, apod., je to krása, kterou nikde jinde člověk nenajde.Přeji hodně štěstí a ať je ta špatná a pesimistická nálada pryč!Příroda určitě pomůže:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Melisso,moc děkuji za krásné řádky.Jsem šťastná,že já jsem se snad naučila tu venkovní krásu vnímat.Nesmírně mi to pomáhá.Ať i všechny tvoje cesty jsou sluncem zalité.Děkuji.H.

      Vymazat
  5. Fotky jsou moc hezké. Jenže úplně o těch fotkách to není. Hlavně je to o tom, že to co fotíš, především vnímáš. Pro sebe vnímáš a pomáhá Ti to.
    Jít svým životem není vždy procházka růžovým sadem, ale důležité je najít si cestičku pro sebe. A to se Ti daří.
    Měj hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani,moc ti děkuji ta krásný komentář.Máš pravdu,je důležité najít si ten správný motor pro tu vlastní cestu.
      Děkuji,že jsi se mnou šla.H.

      Vymazat
  6. Krásné fotky, že kterých je cítit klid a pohoda. Věřím, že jsi je tam načerpala a děkuji, že jsme je mohli zprostředkovaně čerpat i my. Tvé fotky jsou opravdu vždycky nádherné a osloví mne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Stáňo,jsem moc ráda,že fotky vyzněly tak jak jsem chtěla.Moc děkuji za podporu.H.

      Vymazat
  7. Hanko, krásně jsi nafotila i napsala. Často zastavení a zamyšlení v přírodě potřebujeme. Přeju hezké další dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marie,děkuji za milý komentář.Zjistila jsem,že příroda asi zůstane mým motorem ...H.

      Vymazat
  8. Haničko, takový je prostě život. Střídají se nám dny šťastné i ty druhé! Pevně věřím, že bude brzo líp!
    Fotky jsou nádherné, příroda nám opravdu pomáhá...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miká Helenko,děkuji moc za povzbudivá slova.Taky moc přeji, ať jsou i u vás jen šťastné dny ;)H.

      Vymazat
  9. Anonymní22 srpna

    Milá Haničko,no vidíte!!!☺
    ..vždy jde o to najít způsob..
    ..nehledat důvod proč to,či ono nejde..
    A věřte že i když někdy člověku není"nadvakrát"..jak se u nás říká..nemusí se proto ještě brečet..a vzdávat se..
    Haničko,však Vy si umíte poradit a to je nejvíc..a fotečky jsou důkazem☺
    Mějte krásné dny,moc Vás srdíčkově zdraví Jana z chaloupky mezi kopci❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani,Vy mě vždycky umíte tak pohladit a povzbudit.Přesně jak píšete,hledám teď způsob,nikoliv důvod;)...
      Děkuji ta vše.
      Mějte se moc hezky.H.

      Vymazat
  10. Trošku to odlehčím,každá cesta někam vede a nejlepší je sednout si chvilku na zadek a prohlédnout si vše z jiného úhlu.Tyhle stavy znám .-))...Krásné dny..Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Míšo,přesně,někdy je nejlepší si sednout-poslední fotka je toho důkazem:).
      Díky moc za návštěvu.H.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...