motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

středa 26. července 2017

Třicetiletá roláda ...

Ne, nezbláznila jsem se, ani jsem ve spíži neobjevila poklad...
Když jsem před časem zase sáhla po sešitu, kde mám recept na tuhle roládu zapsanou,
vrátila jsem se o třicet let zpět...
Je to totiž sešit, se kterým se pokaždé vracím zpět a to letos vážně už o celých třicet let...
Je to sešit z mé sedmé třídy ZŠ, kdy jedním z předmětů bylo vaření...
Je to až k nevíře, že se mi jako jediný sešit z té doby, zachoval až doteď 
a zvládl navíc moje několikeré stěhování.



Je to zvláštní, že mě nikdy nenapadlo recept přepsat do mého, 
neméně opracovaného receptového sešitu a tak mi tenhle červený sešit za neskutečných 1,50 Kčs, 
prostě takto zbyl...
Je to zvláštní, že je receptů od "soudružky učitelky" plný, 
ale těch spoustu let z něj dělám jen tenhle...



Určitě ho někteří taky znáte, je rychlý, vždycky se povede a navíc je to vážně mňamka,
po které máte břicho jako v peří a nebe v puse...

Prostě Sněhová roláda se šlehačkou
Recept je jasný, zvládnou určitě i děti ze základky...
6 žloutků utřít se 7 dkg moučky, k tomu sníh z bílků, trošku prášku do pečiva, kakao
- ano, žádná mouka :o)...
Péct na vymaštěném papíře na 200st, na horké nasypat vanilkový cukr, smotat, nechat vychladit.
Dovnitř jednu ušlehanou šlehačku se ztužovačem- toť vše...




PS: Skoro každoročně je tahle roláda mým narozeninovým dárkem pro bráchu, který jí říká Bonbón...
Musím se ho zeptat, proč vlastně...
Možná proto, že je schopen ji jen přepůlit a slupnout přesně jako sametový bonbon...
Tak kdo neznáte, zkuste a třeba ten název pochopíte :o)


16 komentářů:

  1. Hanko, také mám svůj blog na recepty, dodnes ho používám a teď jsem spočítala, že mu je také 30 let, ale vyměnit ho nechci. Už je celý rozpadlý, ale recepty z něj používám hodně a baví mne, jak postupně přibývaly i jak jsem v mládí psala. V současnosti do něj již recepty spíše zakládám na papírkách, než píšu.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši,tak takový receptový poklad má asi většina z nás.Jsem taky marná,v době počítačů mám taky většinu opsanou na papírkách.A pak je dobrodružství ten správný v ten pravý čas najít ;).Měj se hezky.H.

      Vymazat
  2. Tak mně už se tuhle roládu povedlo zkazit - nějak se mi naodlepila od papíru (asi jsem špatně vymazala). Ale z potrhaného těsta jsem udělala prokládané poháry (kousky těsta, šlehačka, jahody, to celé 2x a nahoru šlehačka) a taky se to snědlo :-).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni,ale ta tvoje pohárová verze musí být snad ještě lepší.Spousta nejlepších dobrot vzniká omylem;).
      Sladké letní dny i k vám.H.

      Vymazat
  3. No to je poklad! A pre mňa úplne záhada - v 7. triede si sa zaujímala o pečenie koláčilov, klobúk dole! To ja aj teraz som v tom len v prvom levely :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale kdeže,v sedmé...Já už se motám v kuchyni od čtvrté;).Občas to byla legrace.A neboj,myslím,že kdovíjaká výjimečná kuchařka taky nejsem.Ale vždycky jsem raději pekla než vařila.Tak snad mi to pečení možná jen o kousek líp jde.
      Mávám na východ ;).H.

      Vymazat
  4. Anonymní27 července

    Milá Haničko,moc zdravím,i u nás tato roláda "frčí" a skutečně je to recept,který "PAMATUJE"..a Vám se povedla skvostně!!
    Spolu s drobenkovým koláčem to byly "hity" školního předmětu,který asi už dnes neexistuje..
    Krásné dny Haničko srdíčkově přeje Jana z chaloupky mezi kopci.
    PS:..přesvědčila jste mě...roláda "peříčko"bude k nedělní kávě!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani,děkuji moc za další milé řádky.Budu ráda,když budu nedělní inspirací.Tahle mňamka vážně za letitou archvaci stojí :)).
      Pozdravení do vaší pohádkové chaloupky posílám.H.

      Vymazat
  5. Roláda vypadá krásné, hned bych také kousek dala :o) Já teď pekla rybízové muffiny, protože rybízu máme všude plno, ale tuhle roládu určitě někdy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. katko,tak o rybízu si letos zase my můžeme nechat zdát.Co zjara nezmrzlo,to zvládli poklidit letos kosáci:(.Takže letošní léto jedu na bez ovocné vlně.Krásné další letní dny.H.

      Vymazat
  6. Jé, už mám opsáno, zaujalo mě, že je bez mouky:), díky... Sešity mám také, schovávám literární z gymplu, asi že mě to tehdy bavilo. Plně rozumím těm pocitům, když svoje "Vaření" otvíráte:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Petro,jsem ráda,že na oplátku za časté pokoukání nad fotkami u tebe-/prosím jestli mohu,tykání v tomto blogovém světě beru skoro jako samozřejmost-díky za ně i na oplátku;)jsem se trefila i já.
      Děkuji moc za návštěvu.H.

      Vymazat
  7. Haničko, tuhle roládu (dokonce i bez toho prášku do pečiva) mám od maminky mého muže v sešitu jistě ještě starším, než je ten tvůj. Podědila jsem ho a vážím si toho.
    Roláda je výborná!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,věřím,že takovýchto pokladů má doma spousta z nás ;).
      Děkuj za další návštěvu u mě.Hezké letní dny.H.

      Vymazat
  8. Krasna rolada, ale ten poklda v podobe sesitu, ten je k nezaplaceni:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj,je to poklad,přímo školní a z minulého století k tomu:).H.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...